Geleneksel Türk ebru sanatı başlangıçta hat ve cilt sanatlarının yardımcı bir kolu olarak karşımıza çıkmaktadır. Hafif renklerle yapılan ebru üzerine yazı yazılmıştır. En çok kullanıldığı alan ise ciltçiliktir.
Günümüzde de kağıt ebrunun ana malzeme olarak kullanılmaktadır. Kullanım alanları da geçmişle hemen hemen aynı olup, yeni uygulama alanları da doğmuştur. Günümüzde kağıt dışında çeşitli kumaş ve perde üzerine, deri üzerine, cam üzerine, keçe üzerine, eşarp ve fular, kravat üzerine, çini ve seramik üzerine, kitap ve defter kabı olarak, ahşap üzerine ve duvar kağıdı olarak da kullanılmaktadır.
Ebruda Modern ve Batı etkisindeki uygulamalar 1980’den itibaren gelişen bir ekoldür. Teknik, malzeme ve form olarak hiçbir şekilde geleneğe bağlı olmayan ve birçoğu Batı etkisindeki uygulamalardır. Bu tarz çalışan ebrucuların çoğunun Amerikalı ebrucu, Christopher Weimann’dan etkilendikleri ve bu konularda çalışmalarda bulundukları anlaşılmaktadır.(Arıtan,2002,s.337) Bunlara örnekler:
Barb Poplin Çalışmaları






İris Nevins Çalışmaları
www.soliceinc.comdan Alınan Çalışmalar






Peg Laflam Çalışmaları




Patty Schleicher Çalışmaları




Linda Moran Çalışmaları








Avusturalyalı Georgie Sharp Çalışmaları








www.flickr.comdan Alınan Çalışmalar



Japon Suminigashi Örnekleri

